Сайт оновлюється. Просимо вибачення за тимчасову відсутність частини матеріалів

Вступ

Подання звіту директора визначене чинним законодавством: згідно п.п. 6.1.4. Положення ВК ДДАЕУ «Директор Коледжу щороку звітує перед Університетом та загальними зборами (конференцією) трудового колективу Коледжу. Директор зобов'язаний оприлюднювати щорічний звіт про свою діяльність на офіційному веб-сайті Коледжу».

Станом на 01.09.2017р. у коледжі були відсутні всі види заборгованостей, була запроваджена інтенсифікація освітнього процесу, яка повністю себе виправдала в умовах недостатнього фінансування комунальних послуг.

 Проблемою кінця року залишалася норма ст.90 Бюджетного кодексу України, згідно якої з 01.01.2018 р. коледжі і технікуми переводилися на фінансування з місцевих бюджетів. Ситуація була вирішена знову в грудні 2017р. шляхом прийняття внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет на 2018рік», згідно яких переведення на місцеві бюджети відтермінували до 01.01.2019р., але коледжі і технікуми державної форми власності не отримали власної програми фінансування у 2018р. і були віднесені  до КПКВК ЗВО ІІІ-ІVр.а.Ця законодавча новела стала причиною всіх проблем із фінансуванням в 2018р. і створила ситуацію непритаманну для всіх попередніх років як щодо кошторисних призначень, так і щодо термінів їх отримання.   Позитивним трендом стало збільшення контингенту здобувачів вищої освіти у 2017р. (показники надано у таблиці «Контингент у 2016-2018рр.» та оприлюднено на сайті коледжу (форма 2-3НК)).

Контингент у 2016-2018рр.

Рік

2016

2017

2018

Кількість здобувачів вищої освіти

 

226

 

254

 

о282

Труднощі з фінансуванням видатків загального фонду не завадили адміністрації вирішувати поточні питання життєдіяльності коледжу та ліквідувати всі вказані вище види заборгованостей. Значну роль у стабілізації фінансового становища коледжу відіграло перевиконання показників спеціального фонду (показники надходження коштів до спеціального фонду за 2016-2018рр. надано у таблиці «Спеціальний фонд ВК ДДАЕУ у 2016-2018рр.»).

Спеціальний фонд ВК ДДАЕУ у 2016-2018рр.

№ п/п

Показники

 

Рік

План (тис.грн.)

Факт (тис.грн.)

1

2016

435000,00

470100,00

2

2017

435000,00

512291,00

3

2018

535000,00

513987,00 (за 9 місяців)

Новими викликами на початку 2017-2018н.р. стали:

1.      Недоцільність продовження співпраці з газовими компаніями через застосування ними неприпустимих і небезпечних для здоров’я учасників освітнього процесу методів.

2.      Входження адміністрації коледжу в судові процеси з газовими компаніями.

3.      Ліквідація заборгованості за електроенергію напередодні 01 вересня 2017р.

В усіх названих випадках адміністрація діяла виключно в межах захисту інтересів закладу, застосувала нестандартні прийоми для реалізації цієї мети, зокрема повністю відмовилася від послуг газовиків і перейшла на забезпечення коледжу тепловою енергією через КП «ВАСИЛЬКІВКАТЕПЛОЕНЕРГО».

Вважаю, що всі бажаючі критикувати адміністрацію коледжу повинні враховувати названі показники.

І. Підсумки 2017р.

Станом на 31.12.17р. у Верхньодніпровському коледжі ДДАЕУ були відсутні:

1)    Заборгованість по заробітній платі (як по загальному, так і по спеціальному фондах);

2)  Заборгованість за теплопостачання (в тому числі повністю оплачений рахунок і за листопад-грудень 2017р.);

3)    Заборгованість за електроенергію, воду, вивезення сміття.

Крім того:

1)    Своєчасно і в повному обсязі виплачена заробітна плата;

2)    Виплачена премія педагогічним і непедагогічним працівникам, щорічна грошова винагорода;

3)    Проведено якісну підготовку матеріально-технічної бази до нового навчального року;

4) На виконання районної «Програми підтримки вищої освіти у Верхньодніпровському районі на 2017-2019 рр.» було залучено додаткові кошти у сумі 55 тис.грн.

Особливості І семестру 2017-2018н.р.:

1. Входження коледжу в процедуру акредитації спеціальностей «Облік і оподаткування» та «Право».

2.  Вирішення в судовому порядку питання неправомірності нав’язаних газовими компаніями додаткових угод.

3.  Продовження участі коледжу в проектах Європейського інвестиційного банку (ЄІБ), у разі успішної реалізації яких в 2018р. коледж мав би отримати фінансування на ремонтні роботи у сумі 1 650 тис. грн.

4. Входження в новий опалювальний сезон з нормальними показниками температурного режиму.

Колективні зусилля дозволили закінчити підготовку і подання акредитаційних справ до кін.2017р., коледж виграв обидві судові справи по газовим компаніям.

У всіх названих подіях директор неухильно захищав інтереси коледжу, організовував і координував роботу з недопущення матеріальних втрат закладу, особисто брав участь у судових засіданнях. Зокрема, завдяки організованій позовно-претензійній роботі вдалося довести необхідність повернення до Державного бюджету з боку ПАТ «Дніпропетровськгаззбут» 12 тис. грн., коледжем було створено прецедент відстоювання інтересів держави, витримано обсяги оплати за спожитий природний газ згідно кошторисних призначень і вимог проведення державних закупівель.

Особливості ІІ семестру 2017-2018н.р.:

1.      Опалювальний сезон в доволі складних природних умовах пройшов з дотриманням оптимального температурного режиму.

2.      «Бюджетна пастка» (віднесення до КПКВК ЗВО ІІІ-ІVр.а.) призвела до вкрай обмеженого фінансування і повної невизначеності навіть з його орієнтовними обсягами до кінця 2018р. Визначені МОН кошторисні призначення обумовили припинення тендерної процедури з ДТЕК «Дніпрообленерго», суттєво ускладнили оплату послуг теплопостачання.

3.      Успішне закінчення процедури акредитації спеціальностей «Облік і оподаткування» та «Право».

4.      Проведення вперше в історії коледжу на базі закладу Ради директорів коледжів і технікумів Дніпропетровської області 07 червня 2018р. Рада була проведена на високому організаційному рівні (отримана відповідна Подяка), за що я щиро вдячний тим представникам колективу які взяли активну участь у підготовці і проведенні цього важливого заходу.

5.      Було залучено значні обсяги благодійної допомоги: 33051,49 грн. за січень-вересень 2018р. (звіт оприлюднено на веб-сайті коледжу).

      Адміністрація коледжу постійно проводила курс на захист інтересів трудового колективу і учасників освітнього процесу.

            Зокрема вперше директор коледжу увійшов до робочої групи МОН України з розробки законопроекту «Про фахову передвищу освіту», у складі якої послідовно відстоював інтереси коледжів і технікумів як особливого рівня освіти.

Станом на 01.09.2018 р. в коледжі були:

1.      Відсутні заборгованість за електроенергію, з виплат зарплати і стипендії.

2.      Заборгованість за послуги теплопостачання у сумі 260 тис.грн. обумовлена високими тарифами і відтермінованими кошторисними призначеннями.

3.      Переплата за електроенергію 48 тис. грн.

4.      Поточний ремонт даху гуртожитку №2  - витрачено 24 550 грн. на часткову заміну верхнього шару рубероїду, що дозволило зупинити затікання.

5.      В межах реалізації другого етапу районної «Програми підтримки вищої освіти у Верхньодніпровському районі на 2017-2019рр.» - спрямовано численні звернення за період січень-вересень 2018р. до Верхньодніпровської РДА та  районної ради про виділення з районного бюджету 100 тис. грн., які повинні були спрямовуватися на оплату електроенергії для вступу в опалювальний сезон.

6.      Не збільшувалася безпідставно чисельність педагогічних працівників.

7.      Успішно проведено вступну компанію – контингент студентів склав 282 особи проти 254 у минулому році (дані за формою 2-3НК станом на 01.10.2018р.).

8.      Тривають судові процеси – адміністрація коледжу подала апеляційну скаргу до адміністративного суду щодо їдальні, адміністрація коледжу проводить захист інтересів закладу в іншій справі в апеляційному адміністративному суді.

9.      Кошторисні призначення на оплату комунальних платежів були наявні тільки на вересень 2018р., тому єдиним вагомим джерелом вирішення питання є економія фонду оплати праці (за наявності) і відповідне перекидання коштів у грудні 2018р., частково вирішує питання виплата коштів зі спеціального фонду.

10.  Кошторисні призначення на заробітну платню – відсутні на вересень-грудень 2018р., тому аванс у вересні було сплачено з коштів спеціального фонду коледжу.

ІІ. Як це вдалося.

1.     З самого початку і до сьогоднішнього дня є послідовна позиція керівництва ДДАЕУ на сталий розвиток коледжу, що визначило фундамент для дій директора та інших членів адміністрації.

2.     Є небайдужі викладачі і непедагогічні працівники, які працювали і допомагали директорові працювати у 2017-2018н.р. За цю працю я щиро вдячний. Особливо хочу подякувати працівникам господарської служби, які виявили розуміння ситуації і працюють в умовах недоукомплектованості підрозділу при цьому не просто підтримують матеріально-технічну  базу закладу у нормальному стані, а й покращують її. 

3.     Адміністрація коледжу єдина у реалізації стратегії виведення коледжу на нові рубежі. Некорумпованість і дотримання колегіальності є принципами роботи керівництва коледжу. Досвід поступово накопичується, помилки були, є, будуть, проте головним є бажання їх виправляти.

4.     Була, є і буде воля директора щодо виведення коледжу з кризи, спрямування закладу на траєкторію поступового підйому і сталого розвитку.

IІІ. Перешкоди.

Об'єктивні:

1.      Невизначеність позиції держави щодо долі коледжів, постійне нагнітання паніки стосовно їх майбутнього.

2.      Прийнято  ЗУ «Про освіту», незрозуміла доля ЗУ «Про професійну (професійно-технічну) освіту», законопроекту «Про вищу професійну освіту», розробляється Концепція Центрів Професійної Досконалості, які суттєво скоригують правове поле нашої діяльності,

3.      Визначилися кілька можливих варіантів розвитку подій стосовно статусу коледжів і технікумів України в 2019р.:

  •  негативний– повторення 2018р. з віднесенням видатків на утримання коледжів і технікумів до КПКВК ЗВО ІІІ-ІVр.а.  (загрожує такими ж перебоями у фінансуванні з трендом на погіршення, в перспективі – означає загибель коледжів);
  •  середній – ухвалення ЗУ «Про фахову передвищу освіту» (означає стабілізацію ситуації, обережний ріст для тих, хто працюватиме, зрозумілість у фінансуванні, але незначні перспективи якісної зміни ситуації і перспектив розвитку);
  •  перспективний – розробка Концепції розвитку коледжів і технікумів на 2019-       2025рр., відповідного законопроекту «Про післяшкільну неуніверситетську освіту» на базі Меморандуму (запуск перехідного періоду з перспективою переходу коледжів і технікумів до максимальної диверсифікації надання освітніх послуг).

4.      Важке фінансове становище коледжу (описане вище).

5.   Чинне законодавство, яке суттєво ускладнює роботу ЗВО. Більше року довелося клопотати у владних інституціях всіх рівнів про виділення коштів для ремонту закладу, проте регламентація фінансування бюджетної установи обумовила жорсткі обмеження в залученні і отриманні коштів. У навчальному корпусі №1, гуртожитку № 2 потрібно провести капітальний ремонт даху, а вже кілька років кошти на КЕКВ 3210 не виділяються, а обсяги ремонтних робіт для коледжу непідйомні. Участь коледжу в проекті ЄІБ підтверджена, але в межах 1,65 млн. грн. і не раніше 2019р.

Суб'єктивні:

      1. Відсутність підтримки закладу з боку керівництва району. Так, адміністрації коледжу було відмовлено у виділенні 100 тис.грн. для підтримки вищої освіти згідно відповідної програми на 2017-2019рр. Пояснення відмови є недостовірними, оскільки інші установи державної форми власності отримали фінансову підтримку згідно програм.

      2. Часткова інерція деяких членів колективу. Не можна так сказати про всіх, але безініціативність, поверхове ставлення до своїх обов'язків з боку окремих працівників склали і складають реальну загрозу для закладу. Не можна приходити на роботу тільки «для галочки», не вживати заходів для покращення ситуації на своїй ділянці відповідальності, чекати нагадувань і повторних нагадувань від директора. Вжито заходи щодо активізації профорієнтаційної роботи, які вже дали відчутні результати, проте в умовах динамічних змін не можна очікувати вагомих результатів за рахунок активності кількох працівників – як ніколи потрібна згуртованість колективу навколо спільної мети!

      3. Нездорові амбіції деяких працівників. На жаль,в умовах надзвичайної напруги у діяльності коледжу, в умовах виходу особисто директора за межі діяльності більшості директорів, деякі працівники проявляють повне нерозуміння ситуації повторюючи неприпустимий нарратив «МОЄ, ДАЙ».

      Адміністрація коледжу давала і буде давати гідну відповідь на такі небезпечні для трудового колективу і закладу кроки, витримуючи генеральну лінію – ЗАКЛАД ПОВИНЕН ЖИТИ І РОЗВИВАТИСЯ ЗА БУДЬ-ЯКИХ УМОВ!

ІV. Що дозволило утримати коледж у задовільному стані у важких умовах недофінансування?

1.      Жорстка економія у питанні комплектації штатів На даний час штати коледжу фактично приведені у відповідність до здорового глузду, штатного розпису і відповідних кошторисних асигнувань. Адміністрація коледжу впродовж року зробила кілька непопулярних кроків, проте вони дали відчутний ефект – у серпні 2018р. саме завдяки цим крокам всі вчасно отримали заробітну платню, у вересні – аванс.

2.      Залучення благодійної допомоги, зокрема через Наглядову раду і зусилля директора (тільки у жовтні 2018р. особисто директор залучив 5 тис.грн.).

3.      Контроль за виконанням працівниками коледжу посадових інструкцій.

4.      Належне ведення договірної роботи, зокрема мова йде про дослідне поле коледжу (34,6 га на території Водянської сільської ради). Договірні зобов’язання виконуються сторонами в повному обсязі, адміністрація коледжу виграла всі суди, продовжує давати відсіч спробам новітніх рейдерів відібрати державну власність. Станом на 01.11.2018р. договірні зобов’язання уточнено, і з наступного року надходження до спеціального фонду коледжу від спільної діяльності зростуть майже в 2 рази. Така ж позиція і стосовно договірної роботи з ДГУ.

5.      Режим жорсткої економії (перш за все на адміністрації). Директор і інженер з охорони праці виконують роботу заступника директора з АГР, при цьому ефективність господарської роботи виросла. Вакантні посади фактично не заповнюються. Зайві витрати просто недопустимі.

6.      Робота Наглядової ради коледжу. Рада впродовж року довела свою ефективність, стала надійним помічником закладу. У 2017 р. динаміка залучення коштів через Наглядову раду коледжу продовжила бути позитивною (дані наведено у таблиці «Динаміка залучення коштів Наглядовою радою у 2016-2017рр.»).

Динаміка залучення коштів Наглядовою радою у 2016-2018рр.

№ п/п

Показники

 

Рік

Грн.

1

2016

20 000

2

2017

21 890

3

2018 (за 10 місяців)

15 370

Зроблено тільки перші кроки, співпраця на старті, триває робота з переформатування складу Наглядової ради, що визначило певний тимчасовий спад у надходженнях коштів.

7.      Активна підтримка з боку профспілкової організації. Профспілка у коледжі є повноважним соціальним партнером і повністю проінформована про дії адміністрації. Погодження всіх необхідних документів відбувається у робочому режимі, регулярно проводяться засідання профкому, адміністрація погоджує свої дії з профспілкою, профспілка в міру своїх сил підтримує працівників, сприяє адміністрації у роботі. За що дуже вдячний.

8.      Окремо слід відзначити роботу із створення внутрішньої системи забезпечення якості освіти у коледжі. У 2015-2018рр. щороку проводиться внутрішній аудит коледжу, створено відповідний відділ, працює підрозділ із запобігання корупції, ВЗЯВО, в межах акредитації проводилися ККР, постійно оновлюється інформація на сайті коледжу згідно вимог ЗУ «Про освіту», ЗУ «Про доступ до публічної інформації».

      Всі ці елементи єдиної архітектоніки якості освіти є вірними, проте залишається проблема усвідомлення працівниками коледжу як невідворотності створення, так і неухильності виконання своїх обов’язків в рамках цієї системи. Якщо кожен працівник в межах своїх функціональних обов’язків 1 рік виконає їх повністю і зрозуміє сутність процедур забезпечення якості, то через 2-3 роки можна буде отримати іншу реальність у провадженні освітньої діяльності.

V. Новації 2017-2018н.р.

1. Особиста участь директора у вирішенні суто господарських питань:

1)    перехід на теплопостачання;

2)    залучення допомоги у ремонті даху;

3)    пошук додаткових коштів для фінансування коледжу;

4)    ведення особисто директором проектів ЄІБ.

2. Участь директора у роботі робочої групи МОН України з розробки законопроекту «Про фахову передвищу освіту».

3. Активізація профорієнтаційної роботи порівняно з 2017р.

4. Покращення стану роботи із забезпечення ступеневої освіти у системі ВК ДДАЕУ -  ДДАЕУ.

5. Спроба провести ліцензування збільшення ліцензованого обсягу здобувачів освіти на спеціальності 081 «Право».

6. Оновлення всієї нормативної бази коледжу через імплементацію положень ЗУ «Про освіту» та зміну назви ДДАЕУ.

7. Проведення на базі коледжу 07 червня 2018р. засідання Ради директорів Дніпропетровської області.

VІ. Перспективи 2018-2019н.р.

1.      Ліцензування загальноосвітньої підготовки у листопаді-грудні 2018р.

2.      Акредитація освітніх програм з усіх спеціальностей Коледжу.

Завдання на ліцензування та акредитацію:

1)        Пройти ліцензування загальноосвітньої підготовки;

2)        Акредитувати освітні програми.

Всі працівники коледжу повинні об’єднатися довкола цієї стратегічної мети!

3.      Посилення і вдосконалення профорієнтаційної роботи, виведення контингенту здобувачів освіти коледжу на рівень понад 300 осіб. Перші кроки вже робляться – розширено цільову групу абітурієнтів за рахунок випускників ПТЗО, потрібне доопрацювання фокус-групи на базі БЗСО, урахування можливої відсутності державного замовлення на спеціальність 081 «Право» у 2019р.

Гасло 2018-2019н.р. «ВСІ – НА ПРОФОРІЄНТАЦІЮ!»

4.      Вересень 2019р. – Всеукраїнський семінар викладачів економічних дисциплін під егідою ДУ НМЦ «Агроосвіта» на базі ВК ДДАЕУ.

5.      Вересень-жовтень 2019р. – відзначення 95-річчя коледжу

Підсумок

Директор в 2017-2018н.р. продовжував роботу над покращенням стану коледжу.

Працюю не ідеально, не застрахований від помилок, дуже не вистачає часу і розуміння. Не був і не є егоїстом, проте продовжую дивуватись специфічним рисам людської натури. Від кожного працівника коледжу прошу і буду вимагати виконання посадових обов'язків, більшого – не треба, меншого – не дозволю.

Не може директор витрачати дорогоцінний час на пояснення простих речей. Є нормативні документи, в тому числі коледжу. Все, крапка, далі – заходи чисто адміністративні.

На перше місце виходять процедури здійснення освітнього процесу, забезпечення його якості, а зайві амбіції і конфлікти будуть просто шкідництвом по відношенню до  трудового колективу коледжу.       

Я впевнений, що очолюваний мною Верхньодніпровський коледж ДДАЕУ має майбутнє і повинен розвиватися. Але для цього всі небайдужі працівники повинні об'єднатися навколо курсу на розвиток закладу і працювати. Час і праця розставлять все на свої місця.

Дякую колективу за розуміння і підтримку!

 

Директор                                                                                                      В.М.Зелений

 

Back to top