- Деталі
- Категорія: Студенту
- Перегляди: 46
ШКАЛА ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ У
ВСП «ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ ДДАЕУ»*
1. Залежно від ступеня оволодіння навчальним матеріалом розрізняють чотири рівні його засвоєння та вміння оперувати ним: початковий; середній; достатній; високий.
Критерії дають змогу здійснювати оцінювання навчальних досягнень учнів у 12-бальній** системі оцінювання:
Рівні компетентностей |
Бали |
Критерії |
І. Початковий |
1 |
Учень володіє навчальним матеріалом на рівні елементарного розпізнавання і відтворення окремих фактів, елементів, об'єктів, що позначаються учнем окремими словами чи реченнями. |
2 |
Учень володіє матеріалом на елементарному рівні засвоєння, викладає його уривчастими реченнями, виявляє здатність викласти думку на елементарному рівні. | |
3 |
Учень володіє матеріалом на рівні окремих фрагментів, що становлять незначну частину навчального матеріалу. | |
ІІ. Середній |
4 |
Учень володіє матеріалом на початковому рівні, значну частину матеріалу відтворює на репродуктивному рівні. |
5 |
Учень володіє матеріалом на рівні, вищому за початковий, здатний за допомогою викладача логічно відтворити значну його частину. | |
6 |
Учень може відтворити значну частину теоретичного матеріалу, виявляє знання і розуміння основних положень, за допомогою викладача може аналізувати навчальний матеріал, порівнювати та робити висновки, виправляти допущені помилки. | |
ІІІ. Достатній |
7 |
Учень здатний застосовувати вивчений матеріал на рівні стандартних ситуацій, частково контролювати власні навчальні дії, наводити окремі власні приклади на підтвердження певних тверджень. |
8 |
Учень вміє порівнювати, узагальнювати, систематизувати інформацію під керівництвом викладача, в цілому самостійно застосовувати її на практиці, контролювати власну діяльність, виправляти помилки і добирати аргументи на підтвердження певних думок під керівництвом викладача. | |
9 |
Учень вільно (самостійно) володіє вивченим обсягом матеріалу, в тому числі і застосовує його на практиці; вільно розв'язує задачі в стандартних ситуаціях, самостійно виправляє допущені помилки, добирає переконливі аргументи на підтвердження вивченого матеріалу. | |
ІV. Високий |
10 |
Учень виявляє початкові творчі здібності, самостійно визначає окремі цілі власної навчальної діяльності, оцінює окремі нові факти, явища, ідеї; знаходить джерела інформації та самостійно використовує їх відповідно до цілей, поставлених викладачем. |
11 |
Учень вільно висловлює власні думки і відчуття, визначає програму особистої пізнавальної діяльності, самостійно оцінює різноманітні життєві явища і факти, виявляючи особисту позицію щодо них; без допомоги викладача знаходить джерела інформації і використовує одержані відомості відповідно до мети та завдань власної пізнавальної діяльності. Використовує набуті знання і вміння в нестандартних ситуаціях. | |
12 |
Учень виявляє особливі творчі здібності, самостійно розвиває власні обдарування і нахили, вміє самостійно здобувати знання. |
2. Залежно від ступеня оволодіння навчальним матеріалом розрізняють чотири рівні його засвоєння та вміння оперувати ним: незадовільно; задовільно; добре; відмінно.
Критерії дають змогу здійснювати оцінювання навчальних досягнень студентів у 4-бальній*** системі оцінювання:
Рівні компетентностей |
Бали |
Критерії |
Незадовільно |
2 |
Студент(ка) допускає незасвоєння окремих розділів, нездатність застосувати знання на практиці, що робить неможливим подальше навчання, не володіє необхідними знаннями, не володіє практичними навичками з дисципліни. За підсумками тематичного оцінювання правильно виконав (ла) 0-24 % завдань. |
Задовільно |
3 |
Студент(ка) засвоїв(ла) основний теоретичний матеріал, але допускає суттєві неточності, що не є перешкодою до подальшого навчання. Уміє використовувати знання для вирішення стандартних завдань, користується лише окремими знаннями дисципліни, порушує логіку відповіді, відповідь недостатньо самостійна, допускаються суттєві помилки в знаннях та поясненні питань дисципліни, мова спрощена, оцінювання подій лише емоційне. Викладач постійно корегує відповідь студента(ки). Студенту(ці) важко підтримувати бесіду, не вистачає доказів для обґрунтування власного погляду. За підсумками тематичного оцінювання правильно виконав (ла) 25-59% завдань. |
Добре |
4 |
Студент(ка) допускає несуттєві неточності, має труднощі в трансформації умінь у нових умовах. Добре володіє матеріалом, але має незначні ускладнення при відповіді, потребує незначної допомоги викладача при виборі напрямку відповіді та допускає незначні помилки, неточну аргументацію. Оцінювання подій більш емоційне, ніж наукове. За підсумками тематичного оцінювання правильно виконав (ла) 60-89% завдань. |
Відмінно |
5 |
Студент(ка) демонструє повні й міцні знання навчального матеріалу в заданому обсязі, необхідний рівень умінь і навичок, правильно й обґрунтовано приймає необхідні рішення в різних нестандартних ситуаціях, вільно і творчо володіє матеріалом, визначеним програмою, має діалектичне мислення, аргументовано, об’єктивно оцінює події, вміє використовувати різноманітні джерела знань, застосовувати знання при вирішенні професійних питань. Уміє вдаватися до діалогу, доводити власну громадську та світоглядну позицію. За підсумками тематичного оцінювання правильно виконав (ла) 90-100% завдань. |
*Для оцінювання здобувачів повної загальної (профільної) середньої освіти (учнів) застосовується 12-бальна шкала, для здобувачів ФПО – 4-бальна.
**Під час виставлення оцінок за 12-бальною шкалою до ІНП, відомостей всіх видів поряд з оцінкою зазначається її розшифровка: наприклад, 7 (сім), 10 (десять).
*** Під час виставлення оцінок за 4-бальною шкалою до ІНП, залікових книжок, відомостей всіх видів поряд з оцінкою зазначається її розшифровка: наприклад, 3 (задовільно), 4 (добре).
- Деталі
- Автор: Super User
- Категорія: Студенту
- Перегляди: 297
Наказом Міністерства освіти і науки України затверджено Календарний план організації та проведення у 2025 році національного мультипредметного тесту (НМТ).
Тестування відбуватиметься під час основних і додаткових сесій. Основні проходитимуть протягом 14 травня – 25 червня; додаткові — 14–25 липня.
Згідно із зазначеним наказом передбачено, відповідно, два періоди реєстрації для участі в НМТ — основний та додатковий.
Основний етап реєстрації для участі в основних сесіях НМТ триватиме з 6 березня до 3 квітня включно.
До 8 квітня зареєстровані матимуть змогу в персональних кабінетах внести зміни (вибрати інший предмет додаткового блоку чи змінити населений пункт в Україні / за кордоном, у якому бажають пройти НМТ).
У додатковий період (9–14 травня) матимуть змогу зареєструватися для проходження НМТ під час додаткових сесій особи, які не змогли цього зробити з поважних причин під час основного періоду реєстрації, та ті, хто реєструвалися в основний період реєстрації, але їм було відмовлено в реєстрації. Зміни до реєстраційних даних можна буде внести до 19 травня.
З 4 травня для зареєстрованих учасників основних сесій НМТ з’явиться можливість завантажити зі своїх персональних кабінетів запрошення, де буде зазначено дату, час і місце проведення НМТ. Учасники ж додаткових сесій матимуть змогу це зробити з 11 липня. З міркувань безпеки ми не публікуватимемо інформації про те, де на території України відбудуться тестування, ні на сайтах Українського та регіональних центрів оцінювання якості освіти, ні на наших офіційних сторінках у соцмережах. Наполегливо рекомендуємо учасникам не розголошувати, де й коли проходитиме тестування, адже від цього може залежати безпека і їхня, і організаторів НМТ.
Інформацію про результати основних сесій НМТ за шкалою 100–200 балів буде розміщено в персональних кабінетах учасників до 4 липня, додаткових – до 30 липня.